Sommar HAHAHA!

Jag har hört att det ska vara sommar nu, men det tror jag inte på. Matte sa också till husse härom dagen att till sommaren ska vi ha mysigt. Ja just det, till sommaren sa hon. Alltså har jag rätt, det är inte sommar ännu, för matte hon har alltid rätt det vet jag! Eller, ja, joo, men det har hon väl eller? Kanske inte, jag tycker nog hon har fel när hon säger att jag ska lugna mig, eller när jag inte får springa omkring inne och busa som jag vill, eller fånga för många flugor på fönstren, eller.....Jaja, MEN, just denna gång hade hon rätt i alla fall. 
 
Sedan är det lite synd om mig, igen. Matte säger det, och denna gång har hon rätt. Ni ser va vem det är som bestämmer, jag förståss ;-). Jag har ramlat ner från ett högt ställe, agilityhinder kallar matte det och fick jätte, jätte, jätteont i min tå. Vi har varit till doktorn och hon sa att det bara var tån som nog var stukad eller vrickad. VADDÅ, BARA!!! Har hon känt vad ont jag har i min tå. 
 
Nåja, ganska ont i bland i fall. Som när husses dumma fot hamnade i vägen när jag var och skulle visa hur vacker jag är på det som kallas utställning. Hans fot gjorde jätte, jätte ont så då gjorde det ont igen en stund när jag gick och sprang. Matte sa att husse skulle klippa av sina dumma fötter, men det tror jag inte han har gjort ännu. Att trampa på vassa stenar är inte heller så skönt.
 
Jag vill springa och busa och hoppa och jaga, det får jag lite grann men matte säger att doktorn, veterinären alltså, sagt att jag ska vara lite lugn till tån är helt ok igen. Men, det är ju sååååå, TRÅKIGT! 
 
Nej, nu ska jag ut och busa med tjejen, Tifla, hihi.
Trackback
RSS 2.0