Ojojoj

Ojojoj, nu har jag att berätta. Vet inte var jag ska börja, den var jättestor och vi ville ta den men matte ville inte det. Ojoj vad vi var tuffa men tjejen verkade lite rädd efteråt och matte verkade inte heller så lycklig. Tur att de har mig, jag som är så tuff. DET ÄR HÄFTIGT MED SKOGSPROMENADER.
Ja, vaddå? Just ja jag kanske ska berätta vad som hände. Matte, jag och tjejen var på skogspromenad som vanlig och gick en av de vägar vi brukar gå då helt plötsligt ett stort djur dyker upp. Vet inte vad det var men jag tyckte det var bäst att ta det eftersom man har tjejen och matte att skydda. I ärlighetens namn ska jag erkänna att tjejen var med på noterna helt också. Vi kastar oss framåt och tokskäller på det där djuret. Tyvrr satt vi fast annars minsann har vi tagit det, så det så. Hör sedan att matte berättar om att vi stött på en älg, så jag antar att det var så djuret kallades. Tyvärr har jag inga bilder då matte snabbt vände och gick åt ett annat håll, suck.
När jag ändå är i gång kan jag berätta att vi alla var på utflykt i går. Den lilla hunden var med också, Jaja som hon kallas och som jag trodde var en kanin först. Hon satt inte hos oss där bak i bilen utan på golvet vid mattes fötter, hon verkar ha haft det bra.
Vi besökte havet igen och stötte på ett annat konstigt "djur". Vi besökte några som husse och matte känner och de hade ett "djur" som for omkring på gräsmattat, jättekonstigt. En grön ganska stor sak som for omkring hit och dit, men efter ett tag försvann den från gräsmattat, den fick fara till sin plats och stanna där. Det var ganska skönt för den var lite skum och for på oss ibland, inte så att det kändes direkt men det var skumt. Usch! Husse sa att han vill ha en sådan till gräsmattan också, HOPPAS INTE!
Nej nu är det mysdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0