Semeeeeester!

Jag har kommit på att det tvåbeningarna kallar semester är skönt, mysigt och ganska kul. Jag vill nog ha semester hela tiden har jag kommit på. Varför då då, jo det ska jag berätta. Först och främst är vi på landet hela tiden och där får vi gå ut och in som vi vill. Det finns fjärilar att jaga och skuggor och flugor och...

Vi får alltid, ja nästa i alla fall, följa med husse och matte när de åker någonstans. Vi sitter och myser mycket tillsammans i soffan alla eller håller matte sällskap ute på altanen när hon sitter och läser.

Vi går långa skogspromenader och i skogen luktar det sååååååå gott av allt som skulle gå att jaga där.
Vi har varit till, vad matte kallar rundbanan flera gånger och vi har fått jaga på ett stort fält. Det är sååå kul. Matte säger att jag nu får jaga på riktigt för jag är klar med mina licenslopp, vet inte vad det betyder men vem bryr sig, "jaga på riktigt" är vad jag bryr mig om.

Som jag sa så får vi springa ut och in som vi vill för vi har en stor hage på baksidan där vi får vara så mycket vi vill. På framsidan får vi springa när matte är ute med oss, hon säger att jag är så duktig eftersom jag kommer när hon ropar. Från framsidan kan jag "flyga" in till fåren också, men då låter husse och matte inte så glada så jag brukar försöka hålla mig utanför men i bland kan jag bara inte låta bli fåren ser sååå roliga ut och låter så roligt.
Jag har en önskan såhär i semestertider då de flesta önskningar verkar bli uppfyllda. Jag önskar sååå mycket att tjejen, Zaza alltså, skulle vilja leka med mig men hon är så sur eller att jag skulle få en annan lekkompis. Tänk vad kul vi skulle kunna ha hela tiden, ja det är min önskan, så nu är det bara att vänta. Hoppas jag! Eller!
Vi är faktiskt en till denna vecka. Mattes dotters hund är hos oss, en liten Shih-Tzu, först blev jag jätteglad en hare tänkte jag, men icke. Henne kunde man inte leka med alls, antingen blir hon jättesur eller så blir matte eller husse lite sura, SUCK! Hon som ser så rolig ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0