Semester, inga tjejer, inga tjejer, TJEJER

Nu har vi semester säger husse och matte. Nu vet jag att semester inte är det samma som tjejer, inte så mycket i alla fall. Vi har åkt bil jättelänge. Husse har fixat så vi kan ha utsikt när bilen står stilla, kolla så bra vi har det.

Sedan kom vi till ett ganska trevligt ställe där jag fick en alldeles egen säng att sova i. Husse, matte och Zaza sov i en säng tillsammans, synd för dem då, ha. Vi träffade en massa nya människor, vi promenerade och sedan åkte vi bil igen.
En dag var vi på ett ställe där husse och matte bakade bröd som det hette, jag tyckte detta var överskattat inte alls så gott. För att ni ska förstå vad de gjorde lägger jag in en bild. Den här dagen var vi ute på ett stort fält och sprang, det var jättevarmt så vi blev lite slöa sedan jag och Zaza. Särskilt Zaza förståss hon är sååå lat, inget att busa med. Jag vill ha en kompis som jag kan busa med ordentligt och som inte bara står och morrar om jag kommer lite fort.
En dag spelade Felicia och matte något på gräsmattan i solen och jag var domare. Felicia är människotjejen jag busat med tidigare, hon som hade en rolig tofs på huvudet. De använde något som kallades racket och slog en konstig boll mellan sig. Det var jättekul att vara domare, jag lyckades fånga skuggan efter den där bollen flera gånger. Jaa, skuggan, bollen var inte så rolig och dessutom fick jag inte ta den för matte eller Felicia. Vem bryr sig om en tråkig boll när man kan ha en alldeles egen skugga att fånga.
Efter några dagar var det dags att packa in i bilen igen och denna gång var det riktigt fullt. Till och med jag och Zaza fick dela med oss av utrymmet för att allt skulle få plats eftersom Felicia skulle åka med oss hem. Vi åkte bara en liten bit och sedan var det att packa ur en massa saker, men vad var nu detta? En massa hundar och äntligen TJEJER, ooooooooo. Vi var på en sådan där utställning igen. Bäst att uppföra sig denna gång, då det finns en massa tjejer i närheten.
Matte verkade väldigt nöjd med mitt uppförande denna dag. Jag var väldigt stilig om jag får säga det själv. Alla tjejer häpnade också av min uppenbarelse, nästan alla i alla fall. De som klämde och kände på mig, ja domarna ni vet, tyckte också att jag var stilig. Två blå/gula rosetter, en orange och en gul/vit blev det, matte och husse verkade väldigt glada. Den gul/vita finns inte med på bilden då jag fick den alldeles innan vi började snabbpacka.
Sedan var det dags att packa ihop igen, det gick väldigt fort då det började komma en massa blött uppifrån. Sedan blev det bilåkande igen väldigt länge. Vi stannade några gånger och fick gå ut och fick dricka lite men sista gången vi stannade då hade jag och Zaza ingen lust att gå ut, vi rävsov så att vi skulle slippa. Det var ju faktiskt natt nu.
Äntligen var vi hemma på landet igen. Felicia och jag skulle dela soffa men hon var så sur på natten, jag fick inte ens ha mina tassar i hennes ansikte, löjligt. Hon klagade på mig och då tänkte jag att hon kan minsann ligga där ensam jag går till matte och rullar ihop mig på hennes kudde i stället, mysigt. Dagen efter åkte Felicia hem så nu är allt som vanligt igen.
Det var allt för denna gång. Semestern är inte slut ännu så jag kommer nog att skriva mer snart.
SÖÖÖT?! Husse sa just att jag är söööt. Hur kan han, bläää, jag är en grabb!!! Grabbar är inte söta de är stiliga, SÅ DET SÅ!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0