SOMMAR!!!

Äntligen är härliga värmen här, nåja i alla fall bättre än den kalla vintern är det. Det har hänt massor sedan jag skrev senast. Nu har vi gjort allt ännu mera, ja allt som jag berättade om förra gången. MINNS NI INTE!? Va! OK, jag berättar igen då, en del i alla fall.
Vi har varit på ställen med massor, massor av hundar och folk har klämt och känt på mig, domare heter det visst. Två gånger har matte blivit extra glad, då har vi fått flera sådanadära rosetter, blå/gula, cert kallas det visst. I dag var en sådan dag, men jag tror inte matte fattade direkt för hon verkade lite förvirrad innan hon blev sådär jätteglad igen. Det är ganska spännande att vara på utställning, ja så heter det vet ni, men oj vad trött man blir sedan.
Sedan har vi varit och jagat omkring på fält igen och två gånger har jag fått springa med en annan hund, det gick jättebra sa matte. Ja, jag vet, hon kan bli lite tjatig med att hon tycker jag är så fantastisk men det får man väl stå ut med ;-) Jag har hört att matte frågat runt lite för att jag ska få springa mera. Hoppas, hoppas, hoppas, det är sååååå kul!!!
Vi har fått springa på ett annat ställe också, det gör vi nästan varje vecka, det är bara runt på en bana men det är också jätte, jätte, jättekul. Oj, vad jag är duktig på att döda den där haren. Matte försöker få bort mig men jag släpper inte fokuseringen så lätt minsann, sist lyfte hon bort mig. SUCK!!! Vad får man inte tåla! Men en dag ska jag nog ta den där ordentligt minsann.
Det händer massa saker hela tiden och nu har matte varit hemma lite mer så jag slipper hålla koll på henne lika mycket, SKÖNT! Nej nu är det soffmys med matte, husse och tjejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0