BIFF jag, neeej!!!

Åhh, vilken vår det var. Det var både lycka och skräck. Jag fick springa och jaga den där haren, som matte säger inte är någon riktig hare utan bara en låtsashare men det är sååå kul! Älskar det! Hoppas jag får springa många gånger nästa sommar också ääälskar att springa!

 

En gång efter att jag haft en uuunderbar dag, då jag fått springa och träffa massa roliga människor och hundar vändes allt till skräck. Jag fattade ingenting, vad var nu detta?! När vi nästan skulle åka hem var det något som hette prisutdelning som jag skulle vara med på, ja och matte förståss. Jag fick gå fram och hämta mitt pris, jag vann, men kan man vänta sig något annat med mina ståtliga ben. Matte säger att jag inte ska vara så dryg, det betyder visst att man tycker man är lite mer än andra, men vaddå? Har hon inte fattat någonting, jag är ju bäst! Jag fick ställa mig först och så sa den som delade ut priset att jag fick något som heter cert, det är inget farligt det vet jag, har fått flera innan. Men sedan sa de att jag blev CHAMPINJON, va vaddå, champinjon, äter man inte det!? Jag är nästan säker på att jag hört matte säga att de äter champinjoner, men, men, men, vad var nu detta. Tänker de äta mig!? Nu blev jag lite orolig, men matte verkade inte så annorlunda annat än att hon var jätteglad!? Ok?! Jag kommer inte att bli uppäten?! Jag har nog hört fel då, skönt!!!

 

Visar en bild på några av de priser jag och Tifla vunnit i sommar.

När prisutdelningen var klar och vi blev gratulerade av våra vänner så kände jag att alla var jätteglada och inte alls verkade göra några ansatser att äta upp mig så jag tänkte att jag varit fånig som ens trott det. Då, då kom den riktiga skräcken. De sa att jag blivit BIFF!!! Och, biff det vet jag med all säkerhet att man äter och dessutom vet jag att matte och husse älskar biffar!!! HJÄLP! Varför, vi som var så glada och lyckliga!? Jag som älskar min matte….. Visste inte riktigt vad jag skulle göra eller hur jag skulle reagera. Ser mig försiktigt om och märker till min förvåning att alla verkar precis som vanligt??? Jag tassar försiktigt på men är på min vakt. Så pratar de lite mer om att jag blivit biff och säger något om best in field, vaddå?! Biff, best in field? Aha, åhh, jag har naturligtvis blivit bäst det är det som biff betyder, som ska vara BIF och inte biff som man äter har jag nu lärt mig.

 

Skäms lite att jag ens kunde tro att min matte och husse skulle äta upp mig. Vet ju att de älskar mig jättemycket, och då inte på samma sätt som de älskar biffar. Lite förlåt matte och husse. Nu har jag lärt mig att det heter champion och det blir man när man vunnit flera gånger och det är en fin titel och så BIF betyder best in field och är också jättefint att bli. Så dum jag var. Men, nu ser ni jag ääär bäst! Det är ju det jag säger matte ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0